måndag 22 augusti 2016

Amortering

Amortering är en sak som jag funderar väldigt mycket över och det orsakar mig faktiskt mycket huvudbry. Jag bor i hus som köptes för några år sedan. Lånen omfattas därmed inte av de amorteringskrav som infördes nyligen. (Är det förresten jag eller lånen som omfattas!?!) Bör jag amortera ändå? Och i så fall hur mycket? Visst har jag råd att amortera de föreslagna 2% men absolut inte utan att det märks i plånboken. En kompromiss (med mig själv, antar jag) är att amortera lite grann - ett par, tre tusenlappar känns absolut rimligt men just nu har det varit en hel del andra utgifter, en trasig spis, mycket vabbande och föräldraledighet, löpande renoveringar av huset mm vilket gör att jag inte är så sugen på att ringa banken och lägga in en stående amortering om jag inte måste.... Kanske är det så här alla tänker och det är därför kravet på amortering faktiskt införts? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar