lördag 20 augusti 2016

Ekonomisk jojo-bantning

Slösa eller Spara heter den här bloggen. Den borde väl egentligen hetat "Spara eller Slösa" som det brukar heta men tyvärr var det namnet upptaget (vilket påminner mig om att jag faktiskt ska gå in och kolla vad som står där...), så det fick bli "Slösa eller Spara". Namnet kommer sig av att jag ofta dras mellan dessa två ytterligheter. Ofta känner jag att jag hade velat spara en större andel av min lön, vilket leder till att jag snålar rejält ett tag, men efter ett tags snålande (dagar eller veckor) blir jag trött på det och går loss med kreditkortet. Ett slags ekonomiskt jojo-bantande. Någon som känner igen sig?

Nu har jag startat den här bloggen och hoppas att det kan hjälpa mig att upprätthålla ett mer långsiktigt ekonomiskt sinne. Med publik blir det jobbigare att misslyckas.

För den som förfasas över hänvisningen till kreditkortet ovan så kan jag meddela att kreditkortsräkningen återbetalas i sin helhet varje månad så att ingen ränta utgår. Kreditkortet används främst för att samla poäng och ta del av erbjudanden. Påminn mig att skriva ett inlägg om poängsamlande förresten. Jag har testat flera olika men tror att jag har hittat en favorit i Coop Med Mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar